Hej, jag ingår i ULO`träningsgrupp i gruppen så att säga,pga av att vi inte kan vara för många i gruppen och att vi som tränar i "min" grupp just nu har tävling som målsättning! Så småningom kommer vi säkert att blanda grupperna då alla hunnit träna mer....... Är ju bra att altenera då alla träningstillfällen i den ena gruppen kanske inte alltid passar. Tävla med rottis i rapport? Det är klart man kan, Min första Rottistik Faunaus Xeranda tävlade jag rapport med och vi tävlade i EKL. men där tog hennes motivation slut ... Men det är en av dom roligaste grenarna tycker jag .Det ställer ju en del krav på hund, mo d , flockkänsla, jakt bl.a. Plus att man måste vara två, helst en familjemedlem......Inte så enkelt som man kan tro, det är INTE bara att springa förlängd budföring, när sträckorna blir längre brukar gallringen komma. Men helt klart värt att prova , man kan ju träna upp egenskaperna på sin hund , viktigast är nog att inte ha för bråttom. Hör gärna av dig om du är intresserad... gudda